Německo 2004 - Po stopách zapomenutého lidu

9. 2. 2009

Úvod:

V srpnu vyrážíme já (Jirka) a kámoš Pavel a kamarádka Martina na 4denní výlet do severovýchodní části Německa,konkrétně do Meklenburska a na ostrov Rujána.

Zajímat nás budou pravěké hroby a památky ranného středověku,které zde zanechali pobaltští a polabští Slované,tedy národ lidí,na který už se jaksi zapomnělo.

Pojedeme Pavlovo Peugeotem a spát budeme pod stanem v kempech.

Německo

1 .den

Ráno vyjíždíme v 7 hodin a zanedlouho překračujeme hranice do Německa,kde se po několika kilometrech začíná vařit Peugeot.

Naštěstí to je jenom povolená hadička,takže po chvíli pokračujeme dál.

Míříme na sever kolem Berlína,k obci Boitin,kde se nachází kamenné kruhy Steintanzen von Boitin.Chodíme po lese přes hodinu,ale zmíněné kruhy nenacházíme,tak to balíme a jdeme do kempu v obci Neukloster.U kempu je i jezero,kde se s Pavlem koupeme.

2 .den

Ráno vyrážíme zpět do Boitinu,po cestě ale ještě navštívíme dolmeny Katelbogen a Qualitz staré 5000 let.Potom už zkoušíme na druhý pokus najít Steintanz von Boitin,což se nám po chvíli podaří.Včera jsme byli hodně blízko,ale pak jsme se otočili.3 kruhy jsou pravděpodobně pozůstatky kamenných věnců mohyl.

Jedeme kolem obce Klein Gornow,kde stavíme u velkého dolmenu,který je starý 5000 let.

Po poledni přijíždíme k jezeru Sternberger,kde u obce Gross Raden stojí zrekonstruované staroslovanské hradiště obehnané palisádou.

Uvnitř se nachází obytné domky,dílny,pohanský chrám atd.

Odpoledne jedeme přes Stralsund na ostrov Rujána,kde končíme dnešní den v kempu u Hagenu.

3 .den

Dnes máme v plánu navštívit mys Arkona na severu ostrova.

Po cestě zhlédneme mohylu Doberworth,která je největší na Rujáně a pokračujeme do obce Altenkirchen,kde je v místním kostele zazděná deska,s vyobrazením postavy držící roh.Tato postava pravděpodobně znázorňuje jednoho z nejvýznamnějších pohanských slovanských bohů,Svantovíta.

Kolem poledne přicházíme k Arkoně,kde kdysi stávalo slovanské hradiště kmene Ránů s nejvýznamnější slovanskou svatyní ,v níž byl uctíván pohanský bůh Svantovít.Dnes se z hradiště dochoval jenom částečně obvodový val, zbytek pevnosti pohltilo moře.

Odpoledne se koupeme v moři a s Pavlem blbneme jak malý parchanti.

K večeru si procházíme pobřeží u Sassnitzu a zastavujeme se u pozůstatků dolmenu u Nardewitzu.

4 .den

Vyjíždíme brzy ráno a kolem Berlína se vracíme domů.

Ale nebude to tak jednoduchý,protože za Berlínem se nám porouchalo auto.Naštěstí nám v jednom servisu za 15 Euro vymění prasklou hadičku a pokračujeme dál.

Bohužel to ještě není konec.U Lipska nás bezdůvodně zastavují policajti a prohlížejí nám celý auto,musíme vyházet všechny věci na zem.Asi hledali drogy,a když nic nenašli,tak nám alespoň zabavili nůž.Máme to za 50 Euro.Šmejdi policajtský.

Domů přijíždíme kolem 22.hodiny.

Závěr

I přes nepovedený závěrečný den,který nám trochu zabrnkal na nervy,se výlet povedl.Přálo nám i počasí,celou dobu svítilo sluníčko a teploty byly mezi 25-30oC.

Zajímavé byly jak pravěké dolmeny,tak památky,které zde zanechali polabští a pobaltští Slované,kteří žili na území východního Německa v ranném středověku.

4 dny jsou ale přeci jenom krátká doba na poznání tohoto kraje,a tak bych se sem rád určitě ještě někdy podíval.